Tuesday 23 October 2012

planner....

siap da settel bayar hutang piutang...hehe....

hari ni ade beberapa cerite....pertama, hari ni ade 1 slot matapelajaran maths untuk buat program budak2 yg lepasan pmr baru2 ni...so, alang2 da tak de nak kena belajar lagi...kena la bahagi2 kan waktu untuk buat program ngan bebudak nih....

hari ni pepagi lagi, ketua panitia aku da ngadu kat aku...cam ne ek....ni budak datang ramai gak nih...kite nak buat ape ek...sebenarnye kitorg nye program 24hb nih....esk...tapi tup2 dicepatkan sehari...kelang kabut sbb semalam tau pon da nak balik...tak sempat nak plan semula...kitorg rancang nak main tangram....tau tak tangram tu macam mane???


mula2 die square, dipotong2 jadik segi2 macam tuh...
then,


lepas tuh, pelajar kena bentul mane2 bentuk di atas...ade lebih 200 bentuk yg pelbagai...then, cikgu2 nih akan tick la kat gambar mane ikut kumpulan masing2....pemenangnye, sape paling byk selesaikan...or tiru bentuk2 tuh....tettttt....mase da tamat, pemenang nye....hehe

setelah kelang kabut program nak mule pukul 10.30...aku ngan ketua panitia aku pon buat acuan tangram nih....disebabkan kami kesuntukan mase, sebelum nih kami dok survey harga jek...last minit, just dapat beli 5 set jek...so, macam biase, cikgu kena kreatif...perbanyakkan...fuh....lega...selesai kerja kami....

ape jek kena mengena ngan tajuk 'planner' seperti di atas ek...o...pasti kamu semua tertanye2...mase program nih berjalan....aku la planner nye n ketua yg melaksanakan program nih....fuh....berpeluh juga sbb semua cikgu dok tnye aku macam mane nak judge n bagi markah semua...alhamdulillah...cikgu2 nih bagi kerjasama...syukur dapat team yg supportive ;)

aku ni sebenarnye ade hangin tau...eh, silap...ade angin...kalo hangin tuh macam nak marah jek kan...tak2...aku ade angin...kalo aku rase nak buat...aku akan buat sesuatu tuh and aku akan pastikan berjalan lancar...tapi, kalo aku rase tak nak buat...aku akan buat don't know aje...n biarkan mase berlalu begitu saje....byk contoh sebenarnye dalam cerite buat don't know nih...tapi tak mo cite...sbb tak elok nak cite pon bebenda negative nih kan...kitekena ade aura +ve...baru la charge2 +ve dominant dlm idup kite....ngeee....
aku suke jugak ar bab2 planning nih...bukan laki aku jek ek ade bakat plan macam mane nak buat bangunan...aku pon lame2 jadik syok pulak kalo buat2 plan, n plan tuh menjadi...aku ni suke aktiviti...pendek kate tak suke dok terperap kat umah...kami laki bini memang gitu...sbb tuh jugak agaknye kami belom ade anak...Allah nak bg kami jalan jauh2 dlu...
aku penah buat plan, pegi umah sepupu aku kat klang bbq kat sane....pergh...dah la umah die tepi pantai...kat glenmarie cove...memang syok pemandangannye...

macam ni la view umah sepupu aku tuh...memang terbaik la...siap ade bot masing2 parking kat depan umah...fuh....terbaik...

kami plan mase tuh sbb kami bosan...kami???sape lagi kami tuh...aku hangkut n pengaruh kakak aku, n adik lelaki aku supaye join the party bbq kat umah kazen aku...menjadi beb...memang best ar dok santai2 ngan kazen mase tuh...bestnye sbb teringat mase dlu2 lepak kat umah wan ramai2...tidur same2...sembang2 semua...memang best....

plan seterusnye, aku plan nak pi mandi kat gunung ledang, sagil....mase nih aku ingat nak ajak kazen skali n mak sedara aku...syg nye dorg ade hal....so, kami pi 3keluarga je...aku, adik laki aku n mak abah n nana....siap picnic masak nasik lemak bagai...best nye la...mandi sungai...laki aku???uh, die tak suke aktiviti ini...sbb katenye die akan demam kalo pi masuk utan...bile kesah die demam tuh???tuh....mase die umuq 7,8 tahun....erm...tak pela kalo tak suke...i suke ;)

n yg terbaru....kami plan nak pegi langkawi together2....masalahnye yg nak pegi nye ramai gak la...5 keluarga...ni plan selepas adik aku nikah la....so adik aku da ade keluarga sendiri....masalahnye tak de sape nak pi tempah penginapan....hakuuuuuu jugak....erm...dgn pantas...aku booking homestay double stories....2 malam....selamat dah...after buat reservation, aku sms semua kat kak bie (kakak aku), yan (adik lelaki aku), nana (dik pempuan aku) n mak aku yg aku da tempah umah kat sane....hehe...harapnye, tak de ape aral melintang...semoga semua dipermudahkan...

kite hanye la merancang...Allah juga penentu segalanye...tugas kite doa semoga urusan kite dipermudahkan...amin...

No comments:

Post a Comment