Monday 1 October 2012

gangguan jin 11

ok....sambung la cite yg tak mule lg ni..kikiki...

aku ni mase anak dara, aku memang suke tgk cite antu...entah kenape...memang memilih untuk tgk cite2 gitu la...dlm keberanian aku untuk tgk filem2 seram tuh...aku memang tak takut dgn antu dlm cite...maksudnye, aku memang da set kat otak aku yg itu org la...die belakon jek jadik antu...macam tuh...detik2 suspen hantu nak keluar kebanyakan korg akan tutup mata or jaring2 kat jari korang kat mata kan...supaye macam nampak ke tak nampak inpact antu tu kan...tapi aku tak...aku akan besaukan mata aku luas2 untuk tgk impact antu tuh...serius....kikiki

kenape aku tibe2 kikiki sedangkan ini bukan cite lawak...ini tgh cite pasal cite seram...sebenarnye aku tak tau nak buh ape yg sesuai situasinye kecuali 'kikiki'...dah,dah,...cer cite ape jek sebenarnye...

ok...cite die bermula di sini...aku pendekkan cite sbb pjg sgt....mule2 kami kawen...baru 6bulan mase tu...tibe2 rase mcm tak best...mcm sesuatu la...then mak aku suh pegi darul syifa' mase tuh...then ustaz pon kate mcm ade gak la yg minat2 suami aku...then kitorg amalkan mandi limau nipis...cara nye...7biji limau nipis dibacakan ayat kursi sebanyak 7kali...pertama, mase baca tuh mesti betul, dan kena wakaf 9 kali...maksudnye wakaf tuh berhenti 9kali...then, ayat ke 8 iaitu 2nd last, ulang sebanyak 70 kali untuk satu2 ayat kursi....

balik dari jumpe ustaz, kitorg pon amalkan tuh semua...ok...cerite tuh tak habis sampai situ aje...then, dalam bulan 5 baru nih, ade majlis kawen sepupu suami....jumpe la balik pengapit aku mase majlis sebelah suami mase aku kawen dlu kan...sepupu suami aku...da besar perut anak kedua da...seronok ngan die siap aku kate, nak laga2 perut ngan die...nak jangkit2 pregnant konon nye...skali mak die nyampuk...'tak yah la laga2 perut...jom ikut acik pi berurut...kat umah acik kat banting...'aku pon kate...erm, ok...nati ly suh paan contact acik ek....buat appointment ngan tukang urut....

mase tuh hari sabtu...balik umah...then hari isnin acik da contact paan suh set mase...then kitorg decide nak pi berurut pada hari rabu....so, rabu tuh pecut la lepas laki aku keje ke banting...rupe2nye mak cik yg urut tuh die refleksologi kaki...ok...so aku pon hulur la badan...die pon tgk bahagian rahim n die tak urut kuat2...just mcm sapu2 minyak jek...sambil2 aku pon berbual die tnye la kan history yg aku cite kat atas tuh sbb die tnye penah jumpe ustaz tak...n...die mula membuat kesimpulan sendiri....

sebelum balik, die kate suami aku ni memang ade yg minat2...die ulang ape ustaz ckp...kerana aku cite tadi...then byk lg la...

habis tuh...isnin minggu depan die call lagi...tanye, nak tak berubat ngan tok guru die...tapi kena byr rm3000...bile ditanye nak buat ape dgn duit sebanyak tuh...sbb tok guru die nak halau jin tuh dgn berzikir sepanjang seharian...so macam upah la kat tok guru tuh...aku pon kate gini...kalo stakat nak halau jin ngan baca zikir, lebih baik kite zikir sendiri...buat ape nak suh org zikir ke kite...duit byk tuh bleh pegi umrah...lagi bagus...

dipendekkan cite...laki aku terus search kat internet pasal perubatan islam...terjumpe plak zamdurrani iaitu group ustaz sharhan...kenal tak ustaz nih...hah, ustaz yg slalu masuk tv cakap pasal gangguan jin tuh...nih nak tempek gambar die nih....

pecah pulak gambarnye...sebelah kanan tuh ustaz sharhan...yg sebelah kiri tuh pembantu die...

ok...so kitorg pon nak pegi nak jumpe ustaz sharhan...tetapi, kitorg pegi kat cheras...kat cheras tuh group ustaz sharhan ade kat sane kecuali ustaz sharhan...diorg nih akan tour 1 malaysia untuk bantu pesakit yg berada di mane2 sahaja....so, setiap hari rabu, group zamdurrani ade kat chera...

tersebut lah kisah, laki aku pi tulis name dlu kul 4pm mase tuh...so, Q and appointment adalah kul 6pm...so, sempat la laki aku balik solat n rehat kejap...pastu pi balik la...mlm laki aku bwk aku plak...ok...di sini pembantu ustaz sharhan tuh suh pegi jumpe ustaz sharhan kat subang hari sabtu n untuk usaha nak anak...die suh bawak skali telur ayam kampung 14 biji untuk laki aku...14biji untuk aku...dgn madu sorg sebotol...

ok...berbekalkan telur ayam kampung n madu td...kitorg pon besemangat la nak pi jumpe ustaz sharhan sabtu depannye...eh, lupe nak cite...yg mendorong kami nak pi zamdurrani ni jugak sbb aku ade mimpi...sehari sebelum aku pi zamdurrani hari rabu tuh aku ade mimpi ular sawa warna kuning dok jek tepi aku mase berbaring...so, aku pon cite la kat ustaz kat zamdurrani tuh kan...

ok...interval kami nak pi jumpe ustaz sharhan sabtu depannye...kami da mula amalkan ape yg ustaz kat zamdurrani tuh bekalkan...ade 2 air...minum air tuh setiap selepas solat seteguk...sebelum tuh baca surah alfatihah n ayat kursi...pastu niat, nak Allah lindungi kite dari segala gangguan syaitan, iblis, jin...

tapi, aku mimpi lagi dasyat lepas amalkan ustaz suruh tuh...aku mimpi ade ular byk sgt kat satu tempat tuh...bile aku tnye org yg ade kat situ...tuh ape tuh?org tuh bgtau, ade perhimpunan ular besar2an...aku terus terjaga dr tidur...dgn keadaan ketakutan...aku suh laki aku bgn...ambil wuduk n azan...aku pon buat solat sunat tahajud semua...memang menakutkan dan aku sampai menangis....

lepas da azan semua n amalkan azan after balik keje..laki aku la azan...nak solat aku kena iqamah...maksudnye bile tak berjemaah la...individu...ambil wuduk sebelum tdo...n baca alfatihah, 3kul...n niat Allah lindungi aku n keluarga aku dr gangguan syaitan, iblis, jin n bala bencana...alhamdulillah...aku tak de mimpi2 pelik lg...syukur...

tapi ni semua kena istiqamah...buat secara berterusan n aku memang tak suke gangguan jin nih...sgt tak suke...jin ni jahat...slalu nak kacau manusia...nak merosakkan manusia...nak sekat zuriat n manusia membiak...jin, syaitan iblis nih memang jahat...same2 kite perangi gangguan nih semua...ok...dinding diri kite rapi...semoga Allah kesian kat kite bile kite minta moga Allah lindungi kite...ok...

ok...sini dlu...fuh~lenguh bahu menaip...kikiki

2 comments:

  1. uishhh..serammmm story ma lily ni..mudah-mudahan lps ma lily & husband berubat ngan ustaz, x de kena gangguan lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah.memang tak suke bile tdo terjaga mimpi bukan2.lupe nak mention, mase sebelum jumpe ustaz sharhan tuh, ma lily ade mimpi bb nak nyusu.nampak mcm anak buah ma lily.tapi terkejut terus terjaga.ustaz kate,itu pon tanda2 gangguan sbb bile bgn ade lebam kat lengan.omg!

      Delete