Wednesday 24 October 2012

pagi ni bangun dgn gembira nye sbb da start cuti sekolah...erm, semalam da pegi salooon.tersenggut2 aku pas keje pi saloooooon sampaikan kakak yg mengerjekan rambut aku tuh tnye, 'ngantuk ke?' aku angguk...'la....baru pukul 4pm...' ok....aku memang la tak tdo petang...tak tdo petang???memang pelik la kan statement nih...hikhik....mata aku da merah semalam...tgk kat cemin pon macam malu jek mate da merah....ngantuk nye pasal....

pagi2 suami bangun nak pegi keje....aku relaks jek tak macam biase...aku la paling kalut...hikhik....tapi aku bersiap setengah jam jek...siap mandi, siap iron baju, siap solat...laki aku kate die kagum ngan aku sbb besiap cepat...die???erm, perlukan mase sejam untuk die bersiap...sbb die wirik lama sket kot dari aku....kikiki...

pagi2 suami nak pegi keje, yum2 kit...suami kate tak pe ke tuh rambut patah2? (bunyi nada risau rambut yg di salooon semalam da jadik serabut mase bgn tdo...dlm hati aku tau ape dlm fikiran die...die sebenarnye lebih risau duit yg melayang tak berbaloi dgn hasilnye...kikiki...semua tuh aku da dpt baca pas kawen 4thn...hikhik)... aku pon jawab....tak pe la...patah2 jap gi sikat ok balik la....yum2 kit, die kate wangi...hikhik...sbb rambut wangi nyangkit kat pipi...hehe

jap lagi nak sambung jahit manik...sarapan...aku ni senang org nye...tak kesah kalo tak makan nasik seharian pon...tapi aku akan makan jek la yg ade kat umah kalo aku betul2 malas...roti, biskut...aku bleh tahan sampai malam...tapi, pas tgk muke suami...automatik ngade2 buat2 lapo nakkkkkk jugak keluar makan...kalo tak masak la....kalo masak, aku kenyang siap2 kat umah da besemayam....kikiki

mlm ni nak blk kedah...ikutkan giliran...raya pertama aidil fitri balik melake...pastuh raye kedua atas jln raye ke kedah...lepas tuh dokkkkk kat kedah lameeeeeeeeeeee gile sampai habis cuti....pergh....mati kutu aku dibuatnye....sbb aku nye age kat umah tuh tak de yg sebaya kecuali suami aku...so, memang tak tau nak buat ape...nak tgk wyg...laki aku kate, buat ape tgk wyg...mcm pelik jek tgk wyg kat kedah....pelik ke???kat melake selambe jek tgk mid nite...erm...entah la....

so, bile raye pertama da kat melake...maka giliran raya haji ke kedahhhhhhhh la pulak...ok....sekali lagi, aku akan mati kutu...bezanye kali ni tak la lame sgt....aku tak kesah sgt la pasal tuh semua kan...tapi aku tak suke la kalo thn depan, giliran melake lebih dari giliran kedah, ade yg muncung mulut bile kami balik lambat sket....nak muncung ape nye....kalo balik kedah pon ko bukan nak beraye pon....nak dokkkkkk jek kat umah sbb pose 6...pelik la....raye tak pegi raye...memang kami ni kalo raye dlu2, mak angkut pegi umah nenek tuh, nenek nih...sampai skrg memang kenal la semua nenek yg ade...balik kedah????raye dokkkkkk jek umah...pergh, mati kutu aku dibuatnye.....

adik aku tinggal kat melake sesorang...as kakak, aku memang nak teman kan die balik melake...sbb aku rase kesian n kalo aku ditempat die, aku akan nangis sorg2 biar tak raye pon...nangis jek....sbb dok sorg2 mase raye...tapi aku ni tesepit...antara balik melake teman adik aku dgn tanggungjawab kepada suami....aku tak tau nak pilih....tapi aku terpakse pilih....hurm....

kepada adik aku....aku paham ngan perasaan ko...paham sgt...tapi aku tak boleh buat keputusan sbb keputusan tuh memang memakse aku utk blk kedah jugak...memang diorg tak paham....sbb diorg ade org yg selalu teman diorg sepanjang mase....tak pernah bersendirian....so, memang takkan paham keadaan ko....tapi aku paham sgtttttttttttt....sbb aku perempuan, dan aku selalu sunyi juga dok kat umah ni :,(

No comments:

Post a Comment