Friday 12 October 2012

cerite hari ini

adoi....byk pulak kesah hari nih...lapau nih...rase nak telan tv pon ade...melahap nau plak....tgh tunggu laki aku sbb kena jem...die balik opis balik...pergh, bile nak sampai umah tuh pulak?memang aku telan lengan die nati (sbb byk isi)

entah kenape aku nih tak bleh lapar...kalo lapar jek aku macam senang naik angin...tak kire la bile kan...kadang2 mase mengajar, lapar sgt sbb tak sempat nak makan...pastuh, anak murid aku buat hal sket...ah, siap la...aku naik hangin....tapi lepas makan jek...mood aku terus turn on elok...erm...pelik ke?ke normal?entah la...

seawal pagi hari jumaat yg penuh dgn keberkatan nih...aku telah ditempah oleh 2 group pelajar...kikiki...macam ni cite nye...semalam mase aku li la li nak balik menuju ke kete....tibe2 aku terjumpe anak murid aku yg pernah aku ajar sebelum aku ke sesi pagi nih...budak 2f...budak nih memang suke maths...walaupun die byk tanye mase aku tgh ngajar disamping pelat2 lidah die tuh...tapi aku suke...sbb die tanye sbb die tak faham....n, bile die tnye...die memang terus terang...'tak paham la cikgu...kenape die macam tuh...kenape tak macam nih?' itu contoh la soalannye...then, die ngadu la kat aku...suh ajar die esk...cite nih cite semalam la...so, buat la temujanji hari ni...

satu lagi kumpulan pelajar nih bdk form 3 yg aku ajar tahun ni...diorng da tempah aku awal minggu ni lagi...bagus plak budak tuh pi sms aku...entah dari mane dpt no phone aku...upenye dari guru kelas die...tanye esk bleh tgkkan latihan die tak?dgn penolakan yg terhormat aku suh die jumpe bekas cikgu maths die iaitu cikgu maths die sebelum aku ngajar die...so, die ok jek...

bukan pilih bulu ke hape...tapi lebih kesian kepada budak form 2 tuh sbb silibus tak abis lagi...ade 2 chapter lagi belum cover...seminggu lagi da nak pekse...entah macam mane cikgu die nak cover...erm...aku tau dah situasi tuh...sbb tuh aku hari tuh pecut ngan bebudak nih...tup tup, bulan 7 kena pegi pagi...memang potong stim aku...baru jek nak cipta rekod naikkan ranking A maths budak kelas aku tuh...ish...tak kesampaian...

ape lagi hari nih ek...ah, aku terima berite tergempar kawan sekolah lame aku meninggal dunia hari ini...yg meninggal tuh suami die...suami isteri kawan aku....ade tinggalkan seorang balu (kwn pempuan aku) dan 2 orang anak lelaki...comel2 anaknye...diorang kawen awal...punca meniggal sbb eksiden...kat kelantan...tapikan itu hanya la sbb...sebenarnye da sampai ajal kan...sedeh juga...sbb lelaki tuh dok belakang aku mase aku form 3 dlu...girl tuh sekelas ngan aku juga...tapi tak rapat sgt....
semoga allahyarham ditempatkan dalam kalangan org2 yg beriman...al- fatihah

No comments:

Post a Comment