Thursday 13 September 2012

rase ini

rase ini memang sukar diungkapkan dgn kata2...
aku....berendam air mata...
aku...sembunyikan segala resah ini...
depan semua orang, aku senyum, aku gelak mcm tak de masalah...
memang itu adalah aku...
sesuatu perasaan itu aku bukan orang yg senang meluahkan...
aku bukan orang itu...
aku nampak kuat dimata kamu semua...
aku buat kuat....
aku sorok segala yg aku rase...
aku tak berdaya nak ungkapkan rase ini...
jauh di sudut hati aku...
aku bersyukur diuji sebegini...
hepokrit ke aku?
tak, aku betul2 bersyukur sekurang2 nye aku tidak sakit...
aku masih diberi ruang untuk sujud pdMU...
aku masih diperhatikan dan tidak ditinggalkan keseorang oleh MU...
aku sbersyukur ape pun KAU menguji ku sekalipun...
tapi aku tak sunyi dgn rahmatMU...
ya Allah, aku manusia tak sesempurna MU...
segalanye aku serahkan pd rahmatMU...
aku hanya mampu berdoa n berusaha...
dan aku percaya, ada ganjaran untukku satu ketika nanti...
walaupun di dunia ini andai kata aku tak sesempurna wanita lain...
aku mohon ya Allah...semoga dgn kesabaran ini...
aku menjadi sempurna di MATAMU ya Allah...

No comments:

Post a Comment