Thursday 2 August 2012

iui (2ww)

assalamualaikum....

hari ni nak cite pengalaman bersambung ngan iui ari tuh...yang kali ni nak cite pasal UPT after IUI...
macam pernah dengar?tapi di mana ye?hehehe...

ok, cerita mase balik hotel...dgn behati2 walaupun li la li...kepit2 je jalan macam pengantin...hehehe...pastu kami pon tidur2 kejap la sementara nak tunggu check out kul 12pm kan...
check out je dari hotel, mak da siap2 pesan dah...mak pesan, tilam letak kat ruang tamu...bile farhan pegi keje, dok la aku kat bawah depan tv sambil baring manje gituw...hahaha....perlu ke?

suami pun da siap sedia kan tempat aku beradu...beradu ke bersemayam ek...entah...taram jela...bukan ade darah daging raja pun...huhu...sampai je dekat2 umah, suami da belikan lauk sekali ngan nasik...makan2...terus pelahan2 seperti ular kekenyangan menuju ke tilam tadi...hehe...

mase 2ww ni, aku memang manja la...semua suami buat...masak tak mungkin suami buat...die beli tiap hari hantar ke umah mase lunch time die...da le jauh tempat keje die...tak pe...pengorbanan seorang papa la katekan...mummy ni plak, hanye bersemayam sampai bosan...naseb ade cite korea bleh layan si 'miss ahjumma' tu...hehe...

2ww aku hanya bangun pagi, solat, turun bawah, sarapan simple2...pastu bersemayam...tgh tv sampai lenguh...tukar2 kedudukan sbb lenguh...pastu tgh hari makan laki bawak balik lauk, pinggan mangkuk semua suami angkat dan basuh...keje aku makan, solat, bersemayam.,....hehe...best ek???tak la best sgt bersemayam lelame...kekejap best ar...ikut kan ati nak je pegi shopping memandangkan tengah cuti sekolah 2minggu mase tuh...nak je pegi umah kakak aku main anak bauh aku...tapi tak bleh...aku tak dibenarkan drive...sbb bile masuk pekan kajang pasti aku akan stress melampau akibat pemandu di sane sentiasa lembab! (tgk tu da stress...br cite da stress...heheheh)

minggu pertama aku balik melake..same gak ar...tak de ape yg aku buat melainkan kerja2 rutin bersemayam tuh...minggu kedua bersemayam kat umah...mase 2ww aku jage betul makan, jalan, semua...makan tak makan pepedas...mak oi...memang tak kenyang la...effect pas iui memang aku kurus sket bahagian muke akibat makan tak kenyang....serai2 tak makan, air sejuk tak jamah sampai sekarang tak minum ais n air sejuk...benda2 tajam tak makan macam gergaji, paku, pisau memang tak makan la sbb tajam kan...hehe...pantang beno la....

mase tempoh 2ww, pas iui aku aotomatk rase breast sakit teramat...tegang aje kat bahagian p*****...then badan aku sentiasa bahang....walaupun aku tak sukat suhu...sbb malas dan tertinggal termo mase balik kg tuh...rase pening2 lalat sekali sekala...cramping kat rahim lebih kurang sehari setengah mase pas iui...nak muntah kadang2 feeling2 org pregnant....

amalan mase 2ww, 2jumaat aku amalkan 'Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Allah, biar aku dapat zuriat' dari asar hingga magrib...solat hajat, tahajud, dhuha, fardu macam biasa...banyakkan berzikir...

habis 2ww, tiba la masenye dpiui14, aku check upt.........-ve...nak meraung...suami tak de plak kat sebelah kan....takpela...itu rahsia la....tak ya cite kat sini...

Allah Maha Besar, Allah Maha Mengetahui, Allah Maha Bijaksana, Allah Maha Berkuasa, Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...usaha tetap diteruskan tanpa bantua clomid, gonal f, pregnly...aku yakin satu hari nanti aku bleh pregnant secara semulajadi...AKU YAKIN KUASA ALLAH....
nak macam ni!
9 bulan pastu nak yang macam ni...walaupun macam org putih kan..nak jugak!

2 comments:

  1. ma lily..ikutkan saya pun nak buat iui ni tapi baru2 ni husband mengaku,dia ckp tak boleh terima kalau buat iui tapi tak jadik..tu yg smpai skrg,hold je nak buat iui..baru2 ni pulak dpt news, biras saya dah mengandung..

    ReplyDelete
  2. tu la, kalo tak lekat memang sedey.nak2 kalo da spotting kan.tapi kejap je rase sedey tu.pas tu orak langkah semula.atur strategi baru.gitu la org maxam kite ni kan.kena sentiasa positive walaupun da negative bile gagal.macam tu

    ReplyDelete