Wednesday 8 February 2017

Kisah anak2

Assalamualaikum...

Lama rasenye tak menulis. Ade mase sikit ni moh le kenang2kan pasal anak2 yg sedang membesar lg comel je bila ingat diorg makin hari makin bijak mcm2 da...

Bila cerita pasal bijak...awal tahun ni. Eh, bukan ke br masuk bln 2. Memang le awal thn lg...maksudnye bln januari la tuh...fariha ade 1 perangai tak mo pakai baju malah nak berbogel. Hadoi...risau bukan kepalang kerana byk sbb. Sbb2nye dlm ke tidak berpakaian dia tu, dia da kencing atas lantai. Naseb lantai. Bukan toto...sbb fariha eczema maka living room just hampar toto je. Bukan ape. Nanti2 was2 kite nak solat asyik pk dia kencing kat mane. Almaklum la. Tahun ni fariha br nak masuk 3thn bln 7 ni. Jd idok le tahu nak cakap dia kencing ke tak tuh....

Maka dgn itu aku da runsing nau nau...asyik ngadu kat mak aku. Sampai the latest mak aku cadangkan takutkan dia dgn spider. Pergh....1st time aku cerita pasal spider kat dia mase dia tgh menyusu nak tdo. Dlm samar2 lampu tdo tu aku nampak mata dia terbeliak ketakutan spider....hahahaha...last2 sampai skarang. Berbekalkan modal spider kerja kami sudah jd mudah....alhamdulillah...

Lepas tu...fariha da pandai mcm2. Cakap da ade ayat. Tp mcm biase...nak speaking aje...hasil dr tgk you tube...fariha hanya nak speaking. Kalo kite ckp bahasa melayu kat dia. Dia agak malas nak layan kite. Tp kalo kite speaking...dia terus je respon...

So....aku yg lemah speaking ni terpakse la speaking gak buat2 pandai...padahal lintang pukang je ayat aku. Gasak! Anak speaking mak abah datuk nenek opah tok wan semua da kena speaking....sabo je la fariha oi...sampaikan kakak aku da panggil dia org puteh....hahahaha...

Fateh skrg da cuba2 angkat badan mase meniarap. Oh...fateh da 6bln...tp....fateh ni jenisan tinggi...kurus...muke mcm dak darjah 1. Nak pegi skola...erm...nanti cite lg pasal fateh...sbb fateh ni mudah diurus...jd tak de sgt cite dia...sian fateh...anak kedua memang slalu gitu nak...mcm mummy...

K...jom share gambar dak2 nih

Tgk kakak tu...kerja nk nyakat adik je...

Sabar byk2 ye dik....

Muhammad Al Fateh

Pandai main pondok2 dah...main potong2 buah...

Tu la kerjanye...asyik nak swinnin aje...swinnin tu fariha yg ckp. Bukan mummy ckp

2 comments:

  1. Comel je budak berdua ni..tang speaking tu yang tak menahan tu.betul ly.kawan akak anak dia cam fariha.speaking je.4 tahun.lelaki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula kak. Tp skrg slow2 dia da nak ckp bahasa melayu. Lega sgt

      Delete