Monday 17 April 2017

Tak semua benda dlm dunia boleh cerita pd org. Tak semua kisah boleh share dgn org.

Di atas bukan tajuk. Tp 2baris ayat. Sepanjang kehidupan aku yg da cecah 33thn ni. Byk kisah yg aku da lalui. Dr kecil ke remaja. Remaja ke dewasa. Skrg da dewasa ala2 konon2 da matang la. Aku pon jumpe pelbagai jenis org. Pelbagai ragam manusia. Susah nak ungkap dgn kata2. Tp diri ini pemerhati tegar.

Apa2 pon diperhati aku belajar. Belajar tak komen. Belajar tak beza bandingkan. Sbb dr aku buat mcm tu. Aku akan ditunjukkan yg beeza banding aku salah. Komen aku meleset.

Ni bukan luahan ape2. Just suke2 nak tulis. Bukan bila da matang rase nak tunjuk diri tu matang. Tp bila matang kite bleh rase kita da matang.

Dlm perjalanan meniti hari2. Rase indah memiliki sang permata hati. Ssepasang cahaya mata terbit tanpa diduga. Ya...duga...dugaan...bila tambah imbuhan an dia jd lain.

Kdg2 dugaan melemahkan. Tp aku belajar dugaan itu menguatkan. Menguatkan semua sudut. Menguatkan jati diri.menguatkan rase cinta. Menguatkan cinta pd Ilahi yg menduga.

Siapa pon bila nama manusia itu lemah. Bergantung dan berharap. Jgn putus harap. Jgn putus asa...

Bila terhantuk br rase sakit. Bila rase sakit kita mengubati dan mengubah cara yg tak betul kepada lebih elok. Jd manusia kena baiki diri. Kena ingatkan diri ni lemah. Kena tegur diri bukan bangga diri. Semoga aku tak lupa 1 hari nanti..

No comments:

Post a Comment