Friday 14 June 2013

tunggu punya tunggu!

tajuk atas tuh ade kena mengena la dgn kejadian hari ni...

sebelom nak cite pasal kejadian hari ni...aku nak cite dlu pasal menunggu...

aku percaya tak de org yg suke menunggu...bg aku...menunggu nih adalah salah satu dr penyiksaan...biase dgr kan...

dan...nak dijadikan cite...sebenarnye cite da jadik pon...family aku especially mak aku memang PALING PANTANG la kalo dia kena tunggu kitorg dalam bab nih menunggu kitorg balik dr sekolah or tuisyen...pergh...kalo nak tau...aku lg risau bila nak keluar kelas tuisyen tibe2 terlambat plak sbb mak aku kena tunggu aku...itu la saat2 yg paling cemas dlm hidup aku, aku rase...sbb mak aku akan mengamuk sakan bile dia menunggu kitog walaupun sekejap...

maka dgn itu, suspen tuh akan terbawak2 bile sampai skrg...bukan sbb mak aku kena tunggu aku lg...tapi, kdg2 bile rase kena menunggu sesuatu...baru aku akan rasekan, oh, mcm nih perasaan dia...walaupon tunggu dlm rumah, tapi debaran menunggu memang tak bleh gambarkan...rase risau, rase berdebar, rase mcm tak bleh buat ape2 mase tuh sblm org sampai tuh...

cerita menunggu hari ni kisahnye pasal ada seorg kwn sekerja aku minta tolong aku ajar anak dia matematik memandangkan anak dia nak amek pmr thn nih...serius aku kate, memang ramai yg tanye aku pasal, laily tak buat tuisyen maths ke kat umah? cikgu ade buat tuisyen tak?dgn senang hati...diulangi, SENANG HATI aku jawab, sy tak buat tuisyen...aku memang sgt tak suke bab nih la...suh aku buat tuisyen...bukan ape, bg aku, aku nak relaks se relaks nye bile berada di rumah aku...dan, seperti hari ini...aku terrrrrpaksa menunggu anak murid sbb mak dia (kwn sekerja aku td) minta tolong sgt2 aku ajar anak dia...

bukan la terrrrpakse tuh tak ikhlas ke ape kan...tapi, kalo da ade depan mata, aku memang addict la untuk mengajar...cuma aku tak suke org minta tolong, tapi dia bawa otak kosong...itu bukan cara aku...bg aku, seseorg yg meminta kita mengajarnye tidak boleh berbekalkan any homework for example tadah jek telinga tanpa buat pembacaan or revision sebelom jumpe aku...bg aku itu tak bersungguh....

tapi bukan nak cite pasal tuh...aku nak cite pasal org nak hantar anak utk aku ajar, tapi setiap kali aku plak macam terhegeh2 utk ingatkan dia...omg!tak suke nye...aku yg kena wassap dia utk tanye, jadi dtg tak ptg nih???anak akak tak dtg ke ptg nih???AKU KENA TANYE!!!!dan...petang nih aku tunggu dari pukul 5pm sampai skrg, dan AKU JUGAK YG KENA WASSAP dia tnye anak dia tak dtg ke?arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....tak sukenye!!!tak balas plak tuh...aku nampak dah dia online wassap after aku wassap dia...tapi tak balas ape2...adoiiiiii!!!!bosannye...

B E R A S A P pulak aku skrg...

tamat.

3 comments:

  1. Erkkk..dia yg suh awk ajar anak dia pas tu dia lak cam x berat..apa kes? x yah ajar le klu camtu..buat x tau je..

    ReplyDelete
  2. Huhuhu....kalo i, nasib la.... X de nye nk ingat2kn... Dh tau mintak tolong org, kena la buat cara mcm minta tlg. Ni org yg membantu pulak yg kena tunggu.... Mmg patut u marah ma lily...

    ReplyDelete
  3. Tu la. Dia balas wassap pagi tadi kate dia lupe kul 5pm semalam keluar pegi the mines.omg! Tak pe lg...at least balas la wassap sy after sy tanye tuh.pastu ade lg hati nak suh ajar anak dia pagi tadi pukul 9am.sy malas balas da...

    Minggu depan sy nak buat tatau jek.kalo dia dtg, dtg la...tak nak tnye dah...

    ReplyDelete