Friday 21 December 2012

berurut

da menjahit2 tibe2 rase nak tulis pulak...

panas nih sebenarnye....dapat lg dan lg panggilan hangit yg sibuk nak promosi kad entah ape2...adoi...pening la macam ni...pagi td n hari2 sebelom dok dpt panggilan dr ex jiran...jiran nih sebaya2 mak aku dah...memang prihatin la mase kami dok berjiran dlu...no prob sgt ngan aku...just lately n sebenarnye die lepas da pindah n aku pon dah pindah...da tak la contact2 pon...tapi sejak akhir2 nih die ade la call...bukan le tanye kabo ke hape...nak jual barang...adoi...rimas la....rimas...paham tak rimas...arrrrgggggghhhhh....RIMAS! (sambil jerit....huhu)

petang nih aku nak cite pasal pengalaman aku berurut...aku penah la jugak berurut...mase tuh da kawen dlm setahun tak silap aku...mak aku suh berurut kt kg...konsisten gak la aku pegi berurut...die suh dtg 3kali...aku dtg...kuat betol die urut tau...balik lepas berurut jek mesti badan aku sgttttt sakit...

ok...cite die 1st time pegi berurut die kate rahim aku penuh air...kedua kali pegi die kate masih ade air...die suh aku beli jamu yg die buat sendiri...habis rm100++ gak la kena beli jamu die tuh...siap ade air peraman lg kena beli...hokey...nak beranak punye pasal...aku beli gak la....

dtg ketiga kali still ade air katenye....die kate ade sorg yg die urut macam kes aku...rahim ade air...die suh lg beli jamu die n dtg lg...dtg yg keempat kali nye....sebelom pegi, slalu aku pegi lepas magrib...mak aku suke suh aku makan dlu sebelom pegi...skali hari tuh aku teringat...eh, tak mo mkn lg la mak...berurut patutnye jgn makan dlu...makan lepas balik berurut la....

maka aku dgn kosongkan perut aku pon pegi la berurut....tibe2 mak cik tuh kate...hah, air da tak de...ting ting ting tiding....(mcm lagu suspen filem2 p.ramlee)...aku mule terfikir...eh...ni mesti sbb aku tak makan sebelom mengurut nih yg sbb kenkonon dlm rahim aku da tade air...ok...aku dpt 1point....lg 1, aku cukup tak suke kalo ko tak le tau mane pon...pepandai ckp jek...itu senget le...ini berair le...itu tak betol le...mcm le ko tuh doktor...doktor pon tak cakap kalo die tak tau....sebelom buat investigation...pelik2 jek kan....

lg mengeruhkan keadaan...mase blk kg...sebelom pi umah mak cik urut tuh...busu aku yg br jek melahirkan anak ke4 die kirim belikan jamu kat mak cik urut tuh...aku pon belikan la...skali jamu yg mak cik aku nak tuh...yg nak jarakkan anak tuh same ngan jamu utk aku yg nak beranak nih...korg bleh bayang tak...adoi...terus aku tak pecaye...ish...entah...kdg2 suke sgt becakap sampai semua isi perut pon keluar...maka, bile nak sedapkan ayat...mule la menipu...tambah benda yg kite tak tau buat2 teror...memang tak tak percaye sampai bile2...

itu la pengalaman aku berurut...sampai sekarang pon aku memang da lame tak berurut secara tradisional...br2 nih aku pi body massage pon, die tak sentuh bahagian rahim aku...itu lebih baik jika die tak tau...die buat cara tak tau...kan...itu lebih aku suke...n...nabi ke siape tah org alim2 penah cakap....TAK TAHU tuh juga adalah ilmu...maka if kamu tak tahu...ckp tak tahu...itu adalah sebaiknye...jgn buat2 pandai...yek...sekian ;)



2 comments:

  1. Lorrr..sekali kantoi daaaa..hehe..klakor le mkcik urut tu..x tau buat la cara x tau..saya pun dh malaih nak berurut2 ni..tunggu je la..in sha allah,dh smpai rezeki nnti,Allah akan bagi juga.. :-)

    ReplyDelete
  2. tu la kan...da kantoi...skrg pon die mcm malu alah ngan family kitorg...last kakak ma lily nak berurut pas besalin pon die tak mo urut da katenye....hehe

    ReplyDelete