Thursday 9 November 2023

LAMANYE TAK MENULIS

Assalamualaikum wbt... pergh...berapa abad dah ni tak mengarang...sbb byk nau aku ceburkan diri dalam pelbagai med sos kot...jd blog ni da tertinggal jauh...aku suke menulis...aku suke bercerita...tp kadang sbb byk nau becakap sampai aku rase da cerite da ri tu kan...kan...tak eh...ok...silap la tu...sbb cerite kat org lain... ok...ape je perkembangan sekarang...anak2? Luni da masuk derjah 3 dan Fateh da masuk derjah 1...fuh...diorg da tinggi sikit lagi nak same ngan mummy..hehe...tipu jek...anak2 alhamdulillah...pagi2 pegi sekolah agama...balik amek...tp satu je da tak aku buat iaitu masak...ape?memang da lame tak masak ek?eh...mane tau ni???bermula pkp dlu aku masakkkkk je kan...ade gak ar menu aku masak mendapat kecaman dan tentangan oleh si Luni...aku ngan dia tu memang malas nak gaduh...sbb dia kan dak eczema...jadi bab makan ni aku ikut je la selera dia...ape selera dia? order je delivery...huhu...i lioke...jd aku akan bgtau laki ku...bang, anak tanak makan masakan mummy...order je bang...bukan mummy malas..tp mummy memang malas...malas bertekak dgn luni <-- ini alasan je...eh, nampak sgt ek? abaikan Sejak anak2 pegi kolah gama ni, aku tgk dorg makin senang baca bahasa arab...baca tulisan jawi...di mana mereka aku ku serahkan bulat2 kepada laki ku untuk ajar dua bendalah ni kalo ade kerja rumah...aku tak leh lame baca jawi...salu bunyi lain dan...luni akan gelakkan aku kuat2...bile aku kate dosye tau gelakkan mummy...br dia stop gelak....tak la...sebenarnya kami akan gelak tugedah gedah...tp serius...kalo bahasa arab nye kerja rumah aku akan tala kan pd apak dia yg ajar...al maklum la...tiket aku nak releks aku akan bg alasan apak dia dlu kolah gama...walaupun kolah agama kedah...bukan agama islam..hehe..its a joke... Fateh lak otak dia da makin berkembang pesat...dia ni anak yg lucu...lucu? haah...lucu...mcm aku...agak byk same dgn aku...sbb anak kedua ke ape aku tak bape pasti...dia baran gak org nye...same gak ngan aku...tp aku tau macam mane nak tackle dia...aku tau mcm mane tgh dia baran atau nangis aku bleh buat dia senyum dgn agak cepat...walaupun apak dia pun aku tgk skill pujuk fateh lebih cekap...sbb dia menghadapi 2 org perangai same dlm rumah ni iaitu bini dia dan anak kedua dia...maka sedikit kelebihan buat apak...yeay...apak bleh claim hadiah nati ek...sebagai tanda penghargaan... ok la...nak share gambar dak derjah 1 dan derjah 3 ni ah...bua kenang2an nati da bemisai tgk mase dorg kekecit....
Baby boy mummy da tak baby boy da...
Dak derjah 3 mummy...Da besau da...
Bab makan memang hobi keluarga ni...huhu...sape tak suke makan ye dok...

No comments:

Post a Comment