Thursday 12 November 2015

Icsi 2nd time begin

Assalamualaikum.
Hari ni sudah hari ke5 aku jalani procedure icsi 2nd time.

Meh nak senaraikan perbezaan 1st et dan 2nd fet ni...
Surely la ade beza kan...beza yg obviously 2nd time ni luni sudah ado....bila sudah ado...maka byk la perbezaannye...pertama still kena take care of luni...luni still df...so bila nak tdo guling2 macam tenggiling sementara nak layan mata dia nak lelap.

Then beza yg lumrah bila da ade baby and mummy plak kena nak rehat2 idok le boleh nak rehat sgt2. Still kena angkat sikit3 benda2 berat ringan manja2....ape tuh? 1st time dlu angkat air dlm gelas penuh pon tak. Minum pakai cawan je sbb benda berat tak leh angkat lgsg. 2nd time ni sape la nak layan 24jam kan. Memang mak aku layan gak. Tp still bila mak pi solat, mandi or mengemas. Yg ringan berat2 manja kena angkat sket2....

Selain itu, 1st time dlu stay kat cheras selama 4hari kat umah. Semua buat kat umah sbb tak mo travel jauh. Katil kecit semua letak bwh semua. Tp 2nd time ni terus blk melaka memandangkan nak pk bila blk umah anak aku tu kang manjat katil kecit tu. Main turun naik. Aku still tak bleh rehat sgt2. Baik blk mlk terus. Tawakal je. Nurse kate takpe asalkan alas semua badan sambil baring dlm kereta. Tawakal jela....kan

Pastu 1st time dlu aku et hari rabu. Seingat aku, hari sabtu subuh2 tu aku da rase kembung perut dah. Pastu makan. Muntah. Kali ni aku buat isnin, ni da jumaat, aku tak rase kembung pon. Tp rase lapar je ade.

Itu je ingat seingatnye la....
Apepun semua aku serahkan pd Maha Pencipta....Moga Allah murahkan rezeki zutiat buat aku dan kwn2 semua....inshaAllah

1 comment:

  1. Moga Allah permudahkan dan berjaya icsi ni... take care ma lily...

    ReplyDelete