Monday 30 November 2015

1hb disember 2015

Assalamualaikum.
Da masuk bln disember. Pejam celik pejam celik da akhir thn.

Walaupun dlm ke payahan nak menaip nih. Sbb skrg da mula rase kembung. Kdg2 baring2 rase nak muntah. Tp malas layan.

Ok. Entry ni just nak share usaha icsi kedua. Bukan kejayaan tau, kejayaan icsi atau bahasa mudah faham kejayaan pregnant tu sbb Allah izinkan. Allah yang murahkan rezeki. Sbb sy usaha je. Segalanya sy serah bulat2 pada Allah selepas berusaha. Org islam panggil tawakkal. Ok...meh nak kongsi sket ape je usaha icsi kedua ni ye...

Sebenarnye kali ni lebih terkejut dr icsi pertama di mana kurang sedia sket. Mase icsi pertama dlu sy ambil masa sebulan utk fikir. Kali ni jumpe prof kebetulan br lepas period hari ke7. Scan terus prof bg surgestion buat fet. Amacam? Macam tak bersedia tp bila fikir2 balik fet kali ni kena waktu cuti depavali. Kebetulan takwim sekolah depavali cuti seminggu. Ok....itu yg boleh dipertimbangkan tuh...

Teruskan jela yek...elok lepas fet...malas da nak fikir kena balik rumah. Sbb kalo blk rumah nak stay seminggu kat kl mcm renyah. Bukan ape. Kena la sediakan katil single kat depan tv bagai...pastu aku dpt bygkn anak aku nanti manjat katil tu. Pastu conquer atas katil udahnye aku yg tensen nanti. So aku ambil keputusan blk terus ke melaka. So, da siap2 bahagi 2kereta. Anak aku mak dan suami 1kereta. Lepas je fet, suami dan mak pi amek luni kat baby sitter. Terus blk melaka. Aku plak naik 1 kete ngan abah aku drive. Aku dgn batal kat punggung sambil berbaring. So siap tdo....selamat....

Ok...kemudian usaha lain aku tak angkat benda2 berat langsung. Termasuk anak aku. Semua mak buat mcm basuh baju, masak, buat susu anak tgh mlm mak buat. Mak tdo ngan aku. So pergerakan for 1week tu agak limited. Tp kali ni tak byk baring sgt. Sbb still kena layan bdk kecit. Tp aku tawakal je la. Dok depan atas kerusi. Alas sket kat pinggang. Duduk teman dia main tgk tv semua.

Selain dr tu makan aku makan yg rutin je. Pedas2 mcm cili padi tak langsung. Air ais pon tak. Sbb da biase minum air suam je. So tak janggal sgt. Makan kali ni kurang pantang sket. Sbb rentetan aku memang kena pantang makan benda2 masam. So da biasa...takde masalah sgt

Pasal solat aku solat duduk atas kerusi. Just masa nak takbiratul ihram je aku diri tegak. Pastu aku duduk atas kerusi. Semua buat dlm bentuk isyarat. Maksudnye rukuq sujud duduk antara dua sujud semua isyarat je.

Aku amalkan beristigfar, zikir ya mussawir, ya bariq, ya khalid....pastu aku tak byk pk skrg ni pregnant ke tak? Mcm mane rase semua. Aku buat tak tau je. Just lepas solat bykkan berdoa pd Allah moga Allah sihatkan kandunganku. Lepas tu tak pk dah. Tak cari3 kat google bagai mcm mane rase pregnant icsi semua. Tak...sbb byk buat tak tau...

Lupe nak gitau. Baki seminggu lepas buat fet patut aku kena gi skola sbb skola ade lg seminggu sebelom cuti pjg. So aku minta mc kat hukm straight. So doktor bg...selamat dah bab tuh. Tp kerja2 kat skul aku byk sub kan kat kwn3. Tak terkata kwn2 aku memang supper awesome beb. Semua tolong n sporting tlg aku. Hehe...alhamdulillah. Allah permudahkan perjalanan icsi kali ini....

Rasenye tu jela usaha aku. Kalo aku ingat nanti aku tulis lg ek...wassalam

3 comments:

  1. Tq for sharing ma lily, bleh dijadikn panduan...

    ReplyDelete
  2. Boleh google shj KLINIK KULIT DAN KELUARGA DOKTOR FARHAT AYAZ...zasss...keluar no tepon dan location map siap...selamat mencuba

    ReplyDelete