Wednesday 25 February 2015

quality time

Assalamualaikum

Da lama tak updated blog. Ni kali nak updated pasal quality time with husband. Slalu berkepit dgn anak. Quality time ngan suami curi2 masa pon belom tentu sempat.

Pada suatu pagi. Aku call laki aku yg masih bercuti sempena CNY baru2 ni. Aku da masuk keje da. laki aku byk urusan. Kena byr bill2. Ke sane ke mari. Ngurus itu ini urusan dunia.

Tgh2 suami aku nganto anak ke rumah pengasuh. Aku call. Aku rase sgt tak beselera nak makan kat kantin sekolah memandangkan kantin sekolah da dekat 3thn masak masakan yg same sampai aku da nak keluar anak tekak sbb tak boleh pegi da dgn menu harian dia tuh.

Aku pon ajak le laki aku jom pi sarapan. And....laki aku ok je. Padahal aku hanye ade 40minit tot tet tot tet buang mase bejalan nelepon bagai da tinggal 20minit mase aku nak breakfast....

Aku da sesiap nunggu laki aku kat jalan masuk pintu sekolah punye besemangat aku nak makan kat luar. Kami pon cari kedai nak makan. Siap boleh patah blk sbb kedai yg nak dituju tutup pulak sampai hari rabu ngalahkan org cina yg raye. Lelebih pulak cutinye. itu ayat dengki okey....

Da sampai kedai makan. Keluar lelaju dgn gembira. Makan. Ngap ngap ngap 10minit jek u olls...sbb da biase makan dgn porak peranda. Mane dgn anak aku melalak. Keboringan. Aku nak nyuap sampai skrg belom rase nikmat makan sedap lg walaupun makanan tu sedap. Tq

Pastu laki aku hantar aku ke sekolah blk. Dgn pantas aku memang da siap3 bwk buku pensel box semua mase makan td...kenkonon smart la. Lelaju masuk kelas. Malah aku siap tercepat dr biase lg beberapa minit. Efficient sungguh quality time with my hubby. And and and....aku da dpt berat sebelom sebelom aku pregnant beb....gile kentang...sebelom pregnant 64kg. Mase sarat paling berat 70kg. Lepas beranak 64kg. Skrg.......58kg...tq

Ok...tu jela nak share....happy eating u olls...hargailah setiap detik bersama yg tersayang


2 comments: