Monday 27 January 2014

sometimes I feel pain

Assalamualaikum...

Tibe2 rase nak menulis plak walaupun sbnr nye menaip. Hehe. Tak lama lg da nak cuti CNY. Kenkonon nak berlonggok adik beradik la CNY kali ni. Sbb aku bukan senang nak dpt pelepasan CNY ni. Selalu ade gak giliran CNY bukan sbb aku ni cina. Tp biase la. Laki aku kan anak tunggal. So giliran blk kg tu mcm da tetap. Slalu CNY blk kedah. Disebabkan kesihatan aku tak mengizinkan nak travel jejauh. So ade la chance bleh lepak kat melake je.

Oh oh...hampir terlupe plak mcm bebelan di atas tak kena dgn tajuk kan...mcm ni...mase aku jalani procedure icsi ni...kan ade suntik byk ubat suburkan. Jadi telur2 kat ovari kanan aku da respon baik punya. And da pick up pun mase procedure OPU hari tu.

Masalah skrg, ovari aku ni lambat respon. Dan ade lebihan 4biji telur lg dlm ovari kiri aku. And sometimes I feel uncomfortable.  Bila gelak sakan. Aku akan rase senak. Pernah tak korang makan clomid pas tu bila nak ovulate korg rase senak. Hah, rase dia lebih kurang mcm tu la. Senank dan kdg2 rase sakit.

2nd last scan tgk baby hari tu aku ade request kat prof suh skodeng skali aku nye ovum tu. Pergh, besar dia da 4cm u olls. Tp since prof kate nanti dia pecah bila baby da besar. And prof nye reaksi muke tak susah hati aku anggap itu tak de masalah besar la.

Seksa beb. Sbb bila tdo pon kite bleh rase senak. Tak selalu tp kdg2. Bila urut2 belah perut bhgn kiri akan rase besau sket. Entah mcm mane nak kasik dia pecah. Kdg2 rase nak je cucuk guna jarum peniti dr luar.hehe. kuatkan imiginasi aku nih. Hehe. Okla. Kalo korg ade petua bleh tak bg. Kalo nak cepat pecahkan telur. Tp hormon aku ni kan da tak de nak bg pecah2 telur tu. Tu yg aku berharap telur2 no nyah cecepat. Ke nak tunggu baby tendang dlu br pecah? Hehe. Skali lg aku berangan. Ok. Sini dlu


1 comment:

  1. Take care mummy Ly..klako part nk cucuk jarum peniti tu..hahah

    ReplyDelete