Thursday 17 January 2013

resepi khas buat Pn. Bariah ;)

kuah black pepper + salmon grill...

dengar mcm ganjil kan...tapi aku suke...

ok...nih utk adik aku...na, aku pon tanye wani...

memang terbaek lah....

kuah black pepper...

1) air
2) 1sudu makan black paper yg ditumbuk**jgn guna serbuk black paper...nati rase lain kate wani....
3) 2sudu besar sos tiram
4) separuh kiub lembu knorr**jgn libatkan lembu pon ade masalah ek...mcm kak pah...
5) 2sudu tepung jagung
6) kicap**nak bg kaler cantik....nak guna water kaler pon bleh...kalo nak....

cara buat kuah black pepper

panaskan air...ikut byk mane nak buat la...masukkan black pepper yg da ditumbuk tadi...pastuh, masukkan sos tiram....garam sikit....kicap....dan tepung jagung bancuh dlu ngan air sejuk, baru masuk dlm air panas tadi....sampai likat...tutup api....jgn tutup api guna baju ko plak...ek...padamkan api la senang org bepengalaman kate...perlu ke?

salmon grill/lamb grill/steak...

grill jek la guna pemanggang ajaib yg beli kat langkawi ari tuh....nak sedap lg, kuah black pepper td tuh curah sket mase di grill....
selamat mencobe....

**adoi...tak bleh share gambo plak...aku rase tenet aku da slow la...sbb asyik dok tgk running man jek nih...ni le gambo sbg rujukan...mcm tak perlu kan...tp nak share jugak...

DI SINI

tata...



1 comment:

  1. sebelum aku wat kene pinjam panggang ajaib tu dulu la. eh aritu ko beli pemanggang tu 80++ eh. sbb aku nmpk kt katalog avon ade jual 99 hengget. murah gak la kan?

    ReplyDelete