Wednesday 16 January 2013

mari belajar bahasa melake....'lenget'

video ini buat aku teringat tentang satu sifat yg org melake panggil LENGET...
maksud lenget adalah tak boleh terima hakikat dan terima kekalahan...
apabila tak boleh terima hakikat itu, maka diri masih mengatakan org lain yg kalah tapi bukan si lenget yg masih tak bleh terima hakikat td....
kami slalu guna perkataan lenget nih bile main sesuatu permainan dan ofcoz permainan adalah sinonim dgn keadaan dan fenomena kanak2....
dan memang kami mase kanak2 jek byk guna perkataan lenget...
dan....
aku teringin share perkataan ini kerana sinonim dgn video di bawah...


video ini buat hati aku ceria sejak 2 menjak nih....
video nih buat aku gelak dan sentiasa gelak apabila rase nak sugul, tgk video nih...terus hidup aku jadik ceria bak ang....
aku tak pasti kenape aku ceria sgt bile tgk video nih...
masih kurang pasti....
yg pasti aku tak dpt ape2 point la...
dan seperti mana aku, aku memang tak suke sesuatu yg serius sgt...
dlm keOFFLINEan aku, aku masih mencari point hujah...
tapi, aku gagal juga...
hingga ke akhir hujah, ada seorg guy nak bertanye soalan....
terus si cerdik MC ini potong kate sape nak telepon samsung ape ke benda tah....
aku plak terpinga2 kerana hujahnye byk berkenaan dgn masalah binatang...
byk betol masalah binatang yg die tau....
mungkin sbb binatang2 ini selalu mengadu pd die, dan die suke selesaikan masalah binatang dr masalah manusia...
akhir hujah, aku tertarik dgn ayatnye tentang masalah ikan....
'ikan pon ade masalah....sbb manusia asyik complain2222....'
kesian ikan, ikan pon tak kenal MC...MC libatkan ikan dlm hal nih plak...pasti ikan berpeluh di dlm aukorium tempat tinggal ikan tuh....

lastly aku juga mahu share video ini...


aku exactly agree with lutfi....thanks lutfi ;)
video mu sentiasa menceriakan hari2 ku...hehehehe

No comments:

Post a Comment