Tuesday 20 November 2012

bz sket la minggu2 ni...sejak cuti....memang tak senang tido....kikiki....sbb adik aku nih nak menikah tak lame lagi nih....jadik....aku kan tak de anak lagiiiii....so, aku la kena buat itu dan ini....hantaran aku buat...gudis aku buat....jahit manik aku buat...bukan stakat jahit manik kat baju tudung pengantin....mak pengantin pon tak kurang hebatnye suh aku menjahit manik kat baju mak pengantin....hehe....i lioke....love u la mak....

ok, semlm da pakai inai....pakaikan inai utk adik aku yg nak kawen....tapi, aku macam biase...tumpang 2tangan...kat kuku jelah....tak le pulak sampai ke kaki....ni pon mak aku memanggil2 suh aku siapkan gudis die...mak aku pon ade gudis???hehe....sape nak kawen nih???takpe...nati aku buat  la....kejap...aku nak menulis kejap.....

ok, persiapan da 90%....antaramye.....

hantaran : 11dulang....siap!
langsir : bilik pengantin, da gantung....
cadar pengantin : jap lagi bentang
gudis : ade lagi 300 in the making....
bunga pahar : 100batang, 20batang aku buat...siap!

buat mase nih tu jela kot....nanti updated lain....aku pon tak ingat sbb byk juga benda da settel untuk persiapan akhir jela....kot....

sementara aku nak ingatkan pasal ni semua...aku nak bebel sket la kan....sikit jek...suke hati aku la nak bebel kat belog aku...sakit perut tak yah baca...

aku nak cite serba sedikit la sampai rentetan hari ni....ok, ni tak de kena mengena ngan persiapan kawen di atas la....

mase aku sekolah menengah...aku ade 3 sekolah....dari form 1, aku sekolah kat mghs....melake girl high skul....then sambung form 2,3 kat smk derma, perlis....dan aku tamatkan sesi persekolahan aku mase kat smk ibrahim, kedah....mase aku kat mghs, mase tuh sekolah semua perempuan....so, kakak angkat byk gak la....hikhik....pastu aku masuk smk derma....mase kat sekolah ni...aku rase sekolah terbaik aku pernah pergi...kawan2 aku semua baik2...even, persekitaran aku baik2....maksudnye, org perlis memang baik2...bukan aku jek alami kebaikan org perlis la....abah aku pon kate....anak muda kat perlis memang baik budi bahasa....pendek kate....panjang tak kate ape pon....hihihi...baik hati la org perlis nih....best sekolah kat smk derma....nati2 aku cite la khas entry aku pasal sekolah terbaik nih...ek...

then mase form 4,5 aku tukar sekolah ke smk ibrahim....kedah....mase ni aku rase hidup aku mcm gelap...aku tukar sekolah bukan sbb mulut aku jahat....sbb abah aku pegawai tentera....so, 2thn sekali aku pindah sekolah....nak dijadikan cite....aku rase ade kelainan yg AMAT KETARA la bile aku berada di sekolah ni....sori to say, ade sekumpulan bdk form aku memang tak puas hati kat aku sampai sekarang....citenye salah sorg pakwe dlm group die nak kapel ngan aku mase tgh kapel ngan makwe die dlm group tuh....ok...habis cite sbb aku pon tak le kapel ngan laki tu pon...budak2 nye cite la...kan...cite die klisher la....perempuan memang salah mana kot celah pegi pon....tak yah explain la kan....

sampai sekarang, aku ingatkan da TAMAT da kisah keBUDAK2an tuh....ok...so, bile da ade fb...invite2 frends....so, geng2 tuh ade la jugak dlm list frend aku....masalahnye skrg aku pon tak pasti kot bara dlm hati tuh macam aku pernah rampas BAPAK die.....sampai skrg ade lg la rase tak puas hati tuh....ok....aku rase memang aku tak serasi ngan korang la kan....n aku rase tak perlu kot aku panjang lebar nak tunggu ko CARIK PASAL ngan aku lg mcm fadhliana uzali pernah buat kat aku dlu...kesimpulannye aku STOP la dari jadik BARAH plak kan....tak yah sakit ati kat aku....aku ni tak de ape pon macam yg KORANG ADE....aku bukan KATE MAK BAPAK KO PON....buat anak haram ke hape...aku tak de sentuh pon kalo kate kat status aku pasal ADIK BERADIK KO BUNTING KE....tak de rasenye....n....aku nak bgtau....stop disturb AKU....aku tak carik pasal ngan kau da cukup baik....stakat nak sue engakau...buat ape aku nak gaduh ngan korang...tak de sbb n tak perlu letih2....

segala status aku YG ADE KENA MENGENA NGAN KAU....bleh tuntut kat akhirat nati la ek...itu pon kalo ade la...kahkahkah....pesanan buat aku dau KAU....

'buat statement kena guna OTAK....takut akidah runtuh kalo guna KEPALE LUTUT....'
......n aku tau kau peminat setia utk baca blog aku.......sekian ;)



No comments:

Post a Comment