Tuesday 31 July 2012

laily+farhan

bermula lah cerita pria dan dara...

kami bertemu di sebuah pusat pengajian tak la berapa tinggi kat KMPP (kolej matrikulasi pulau pinang)...mase tu tahun 2002....muda remaja belia lagi kebabo...kikiki perasan lebih...

hari pertama aku masuk ke dewan kuliah, group kami which is group yg baru berkenalan la kan sbb semua pun kawan baru kat situ....matrikulasi ni ade 2kelas...praktikum tu kelas kecil la yg menempatkan lebih kurang 20 org pelajar...dan kuliah pulak akan menempatkan 5praktikum di dalamnye...aku F5P5 (Fizik 5,praktikum 5)...farhan F5P2....

ehem2...hari pertama masuk kuliah, en farhan sudah usha aku...(perasan tak?)...sebenarnye aku ambil course fizik...tapi kat matrik panggil fizikal....so, bila course fizik, maka ramai la lelaki2 yg kacak2...hahahaha....gatal plak....sebenarnye aku ni jenis jual mahal gile...pendek kate memang pemalu nak tgk lelaki la...sgt malu ok...hari pertama en farhan tegur aku memangdangkan aku dok sebaris dgn die kat dalam kuliah kami tuh...die tanye, name aku sape?sekolah mane dlu...

punye la aku perasan, rupe2 nye die tanye sbb die ingat aku ni seseorang yg die pernah admire kat sekolah dlu....ayo yo,...maksudnye pelanduk dua serupa gituw....

bermula dari situ, en farhan selalu nak duduk sebelah aku bile dalam kuliah...sanggup meniti dari belakang nun sane kalo nampak aku je, terus langkah kerusi dari belakang sampai ke depan...aku?hurm, tarak layan la...buat dont know aje...tapi sebenarnye dalam hati suke yg amat...tiap hari tgk baju en farhan pakai ape ye hari ni...warna ape ek...hehe...kami ni bukan budak u lagi...so baju kami ala2 seragam sket...baju, kain, tudung semua plain...warna tudung mesti light dari baju,baju light dari kain...gituw....

sampai satu tahap aku tak layan en farhan, die da macam give up ngan aku...akhir semester 1, die kapel ngan sorg minah course hayat tuh...mase tuh, aku bleh plak terserempat ngan die jalan ngan minah tu pas balik dari kuliah....kawan2 aku siap nak cover line tak mo aku nampak diorg...aku nampak je, terus aku buat2 sengeh, tapi en farhan macam memasamkan muke dari dok sengeh2 ngan minah tu....

nak dijadikan cerita romeo n juliet ni...hahahah...aku bleh plak doa pas semayang, jika benar die jodoh aku, ko dekatkan die padaku...jika die bukan jodohku, jauhi la die dari ku...kah kah kah...serius nau plak aku kan nak kawen ngan en farhan sedangkan aku pun tak pernah kenal en farhan ni macam mane....

hari demi hari, aku tenang je jalani hidup aku kat kmpp tu...masuk sem 2, dengar2 en farhan da tak kapel da ngan minah tu...aku cam pelik...sebenarnye aku tau pun sbb ade kawan same praktikum ngan aku (lelaki) satu bilik ngan en farhan...so die la bgtau aku pasal tu memandangkan kawan aku tuh pun ade hati ngan aku...tapi lagi la aku reject...sbb.....ade la sbb nye kan....

keesokan, keesokan harinye, kawan aku cakap lagi...en farhan asyik je sebut name ko ly...oh, tibe2 hati berbunga kembali...kikiki...last2 aku la yg bagi no hphone aku kat en farhan...dgn pantas en farhan call aku pas balik kuliah...hehehe...bermulalah cerita kami.....

rupe2nye baru aku tau kenape en farhan kapel ngan minah tu tibe2...nak tau kenape...sbb kawan aku yg tadi tu...hah, yg lelaki minat ke aku tuh da mengadu domba rupenye...sejak en farhan usha aku, die da bgtau benda2 yg tak pernah wujud dalam hidup aku...macam....aku da ade boyfren yg da keje...macam2 lagi lahh...ok...nanti sambung lagi ek...



No comments:

Post a Comment