Tuesday 3 December 2013

icsi/ivf : 2ww

Ok...sambung sbb tgh ade mood plus tak larat da nak baring tdo sampai kepale aku ni da berat sbb agaknye darah tak sampai.hehe...

6.11.2013-19.11.2013 (2ww)
Actually aku nak tulis ikut date.tapi aku da lupe sbb tak catat 1 per 1 sintom2 yg aku alami sepanjang 2ww...tapi aku cuba sedaya upaya untuk recall ye...

Sepanjang 2ww, dari rabu ET tu aku da amek mc prof bg...padahal kalo ikutkan prof akan bg biasenye 5hari shj.tapi aku minta 8 hari memandangkan cuti skul akan dtg 8hari lg ikut hari bekerja.prof kate, oh, da nak cuti skola yek...tapi yg bestnye prof bg 10 hari mc memandangkan termasuk sabtu ahad.dia kate kalo pecah2 kena bg 2 mc.dia tak mo cam tu.dia bg lamsam 10hari 1 mc...

Lebih kurang 5hari aku dok kat umah aku.mak aku jaga aku sbb laki aku kan keje sampai mlm.mak la yg masakkan aku.basuhkan baju.sapu2 rumah.

Selama 5hari ni tak byk aktiviti yg aku bleh buat melainkan baring, ke tandas, makan, tgk tv.itu je...

Sintom2 plak aku tak rase ape sgt selama 5hari ni.just rase nak tdo jek.tp menjelang hari ke5 aku mula mual sbb ulu hati aku masuk angin.perut aku kembung.pagi2 aku nak try hilangkan rase nak muntah tu sbb angin ulu hati tu tolak2 tapi tak leh keluar.aku try sumbat makanan.dan makanan tu jugak la yg keluar balik...sebagai muntah...lega lepas muntah...

Bermula dr hari ke5 aku nye ulu ati akan rase sakit kalo makan lambat.pernah sekali tu aku tak bleh tdo sbb perut kembung dan keras dan aku berguling2 nak keluarkan angin.sampai da tak larat sgt aku buka lampu, tutup kipas aku tdo.tak plak mengahang k3panasan...sejak dr tu aku memang tdo buka kipas 1 jek level nye.tak leh buka kipas laju2.nanti masuk angin beb...

sepanjang 2, 3minggu aku menunggu ni, sekali sekala je ade rase tibe2 kepala aku pusing.tak selalu.memang sekali je rasenye.ke dua kali mcm tu.muntah sbb masuk angin 2kali.muntah angin sbb gosok gigi ade la 3kali kot.perut kembung sentiasa...

♥Ngantuk sentiasa....aku bleh tdo mlm pukul 11mlm paling lewat...
♥subuh bgn...pukul 6.30pg da buat air milo cicah biskut paling tidak...pastu tdo jap...
♥pukul 8pg makan ubat n insert ubat...sarapan...tdo sampai pukul 10pg.
♥pukul 10pg bangun mandi solat dhuha (solat duduk  atas kerusi sampai skrg)...baring tgk tv...kdg2 tdo balik...
♥pukul 11pg mkn lg...
♥pukul 1ptg makan tgh hari...solat zohor...baring blk tdo lg...
♥pukul 4ptg bgn makan ubat dan insert ubat...just baring je...
♥bangun pukul 5ptg solat asar.tgk tv...minum petang...
♥7mlm magrib sampai isha tunggu solat terus...eh lupe...pas solat isha mkm mlm...tgk tv...
♥kul 10mlm da masuk bilik berangan2...tdo...

Itu la rutin sepanjang 3, 4minggu aku duduk ngan mak abah aku kat kg ni...ok...nanti sambung lg ye :)

5 comments:

  1. assalam...nak tanya awak ada tak amik BBT sepanjang 2 weeks wait awak ni? Ada buat entry tak? saya nak tengok...kalau sudi share la yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam...atie...ly memang da lame berhenti bbt...sbb bila ambil byk ubat yg kawal hormon ni. So memang hanya bergantung pd tvs dan nasihat doktor je. Memang tak catat suhu lgsg. Lgpon sbb tak nak pk sgt pasal pregnant. Tu yg tak nak ambil tahu tu terutama skali suhu badan pagi2 :)

      Delete
  2. Salam. Hi.
    Hari ni hari ke 7 selepas FET i. Juz nk mtk pndpat u. Sbb i risau jgk ni...Sejak FET smpai hr ni bru i dpt buang air bsar sbb gara2 takut nak meneran. cuma td ada sedikit sembelit yg buat i trpksa teran jgk. lps tu mula risau tentang embrio. Ape pandangan u eh? Ade mslah x nanti pd embrio i?

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah. Meneran tak de effect kat embrio. Just tak digalakkan shj utk penempelan embrio tu kukuh. Kan....jgn risau sgt. K...semoga pregnant dgn izin Allah dipermudahkan. Ok

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete